2012. október 8., hétfő

Van kedvenc sorozatod? És abból van kedvenc köteted?

Musing Mondays (25.)- Kérdezz! Felelek!

Mi is az a "Musing Mondays"?: ez az esemény a Should Be Reading blogról indult. Lényege az, hogy minden Hétfőn a blog írója -MizB- feltesz egy kérdést, amire aztán válaszolhatsz a blogodban, majd pedig a linkeled a bejegyzésedet az adott bejegyzéséhez.

Igazából kicsit bajban vagyok a sorozatokkal, mert az évek során elég soknak nekiálltam, de aztán valahogy elveszett a varázs és nem olvastam végig őket. Sokat befejeztem "örökre", sokat úgy tettem le, hogy "majd ha úgy alakul folytatom, de annyira nem érdekel a folytatás" és lényegében csak pár olyan van, amikért tényleg odáig voltam/vagyok.

Az első ilyen az Lőrincz L. Lászlónak a Kicsik trilógiája. Egy időben nagyon odáig voltam Laci bácsiért, bár azt hozzá kell tennem, hogy 17 éves koromig úgy kerültem a könyveit a szüleim könyvespolcán, mint macska a vizet. Aztán megismerkedtem a Párommal, ő meg pont ellenkezőleg -nem kerülte- és a kezembe nyomta a Nebet Hetet tőle. Jó fej akartam lenne, hát elolvastam és gondolom mondanom sem kell, hogy onnantól kezdve engem is elkapott a láz. Nagyon gyorsan befaltam az addig szinte összes megjelent kötetét és onnantól kezdve izgatottan vártuk közösen az újabb megjelenéseket. A Kicsik trilógia mind kettőnknek a kedvence tőle, én olyan 3X tuti elolvastam.
Aztán 21 évesen kattantam rá a Harry Potter sorozatokra, pedig nagyon ellene voltam kezdetben. :o) Emlékszem, totál meg voltam döbbenve amikor azt láttam, hogy az előadásokon is FELNŐTT emberek "mesekönyvet" bújnak, egyszerűen nem tudtam felfogni mi bajuk van. Végül öcsémnek vettem ki a könyvtárból az első részt, ő elolvasni nem akarta, én meg úgy voltam vele, ha már kivettem, akkor belekukkantok mi a helyzet. Másnap már rohantam a második kötetért. :o) Nagyon vártam mindig az újabb részek megjelenéseit, de az utolsó kötet olvasását mégis sokáig húztam, egyszerűen nem akartam, hogy vége legyen. Nálunk 2008 februárjában jelent meg, én pedig valahogy november környékén rendeltem meg mondván, hogy hamarosan szülni fogok és ki tudja, hogy utána mikor lesz lehetőségem nyugodtan olvasni, addig kell pótolnom az elmaradásomat, amíg lehet. Nagy hiányérzetem lett a befejezte után és sokáig úgy éreztem, hogy nem lesz még egy olyan sorozat, ami ennyire tetszeni fog.
Ők lennének a leg-leg-legek, a kiemelt kedvencek:
Lőrincz L. László: Kicsik trilógia- Kicsik
J. K. Rowling: Harry Potter sorozata- H.P. és a Tűz serlege
Stephenie Meyer: Twilight saga- Twilight
Suzanne Collins: Az Éhezők viadala trilógia-
Az Éhezők Viadala
Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia- Rubinvörös
Nalini Singh: Angyali vadász- Angyalkard
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi- Barátok
Jött a Twilight láz -2008-ban jelent meg magyarul-, de sokáig nem éreztem késztetést arra, hogy elolvassam. Megmondani már nem tudnám, hogy mégis mi miatt döntöttem úgy, hogy megrendelem az első kötetet, de arra emlékszem, hogy 2009 eleje volt még. Gyerkőcöm még nagyon pici baba volt, mivel rengetegszer felkelt éjszaka, már kezdtem nagyon fáradni és képes voltam bármikor akár ülve is elaludni. Minden este vártam, hogy végre lehunyhassam a szememet, mert tudtam, hogy egy óra múlva úgy is kelhetek. Viszont a Twilight annyira tetszett, hogy elfeledtette velem azt, hogy fáradt vagyok, aludnom kéne. Ezt jó ideig más könyv nem tudta elérni nálam, amíg véget nem értek ezek az éjszakai "murik".
Könyves blogosként pedig 4 sorozatot emelnék most ki, amik nálam nagy kedvencek. Először is itt van Suzanne Collins trilógiája, Az Éhezők Viadala. Nagyon tetszett. Igaz nem annyira, hogy remegtem volna a folytatásért, de valahogy mégis az a kategória, ami kedvencé tette.
Kerstin Gier Időtlen szerelem trilógiája is ide tartozik. Igaz, eddig csak 2 rész jelent meg magyarul és elég könnyed ifjúsági történetről van szó, de pont ez a jó benne.
Nalini Singh pedig már az Angyali vadász első részével megvett magának, a 4. kötet, az Angyalkard eddig a leg-leg-leg tőle.
És akkor itt van még Leiner Laura is A Szent Johanna gimijével. Hiába nem én vagyok igazából a célközönsége, hiába igazán semmi extra, hiába néhol ismétli magát a történet, de nekem akkor is nagyon-nagyon. Tán abban van a sikere, hogy el tudja nálam érni azt, hogy visszautazzak az időben és ez annyira jó.

Kiemelni nem emeltem ki őket a képen, de pl. tetszett/tetszik a Fekete Tőr Testvériség is Ward-tól, bár már arra se emlékszem hol hagytam abba a sorozatot.
Említhetnék még olyan sorozatokat is, amiknek még nagyon az elején vagyok -mert kis hazánkban még csak 1-2 része jelent meg nekik-, de esélyesek kedvenceknek ők is. Itt van pl. az Outlander Gabaldontól. Vagy a Napernyő protektorátus (1. rész: Soulles) Gail Carrigertől. De itt a helye Simon Elkeles Perfect Chemistry trilógiájának is -hamarosan jön magyarul is a második kötet-. Rachel Vincent Shifters sorozata se maradhat ki. Remélem, hogy a nem sokára magyarul megjelenő második rész is jó lesz. És akkor persze említenem kell Susan Elizabeth Phillips Chicago Stars sorozatát, ó igen! Szintén nagy kedvenc és ebből nem is 1-2 kötetet olvastam már. :o)
Lényegében a sort tudnám még azért folytatni, de most már inkább abbahagyom. :oD

És nektek van kedvenc sorozatotok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése