2012. április 2., hétfő

Musing Mondays (3.)- Kérdezz! Felelek!

Mi is az a "Musing Mondays"?: ez az esemény a Should Be Reading blogról indult. Lényege az, hogy minden Hétfőn a blog írója -MizB- feltesz egy kérdést, amire aztán válaszolhatsz a blogodban, majd pedig a linkeled a bejegyzésedet az adott bejegyzéséhez, ami jelen esetben EZ.
Íme akkor a mai:

Tagja vagy valamilyen könyvklub[1]nak? Ha igen, akkor mióta? Ha nem, akkor miért nem?

A fenti kérdés a "face-to-face" és az "online" verzióra kérdez rá, tán jobban a "face-to-face"-re. Ilyen klubnak nem vagyok a tagja. Már csak amiatt sem, mert tudtommal a környékünkön nem létezik ilyen "kis" csoport, de őszintén szólva ha létezne is, nem tudom, hogy részt vennék-e rajta.
Az egyik felem azt mondja, hogy nagyon jó lehet leülni olyan emberekkel beszélgetni, akik szintén szeretnek olvasni, de mivel én alapjáraton nem vagyok egy társasági emberke, így azt hiszem inkább hallgatnék. :o) Ráadásul elég könnyen zavarba tudok jönni, utálok szerepelni és ha izgulok, akkor még hadarok is és sose úgy fogalmazom meg a gondolataimat ahogy szeretném, hanem úgy, mint egy idióta. :oP 
Szóval én inkább a csendesebb, magának való olvasó vagyok. Akinek az a legjobb, ha szépen át tudja gondolni miről és mit akar írni, akit nem "kényszerítenek" arra, hogy az adott szituációban ha már ott van, kifejtse a véleményét egy-egy könyvről, főleg mivel lehet olyan, hogy épp totál nem is mozgatott meg, nincs mit mondanom róla. 
Másrészt meg mivel ezeknek a könyvkluboknak a lényege az, hogy mindig kiveséznek egy adott könyvet, vagyis X napra el kell olvasni Y-t, ez nekem a kötelező olvasmányokat juttatja eszembe, már ha épp amúgy nem nagyon lenne kedvem elolvasni az áldozatot. Úgyhogy én teljesen jól elvagyok így online, a moly, más blogok és az e-mailek nekem bőven elegek, hogyha eszmecserét akarok folytatni valamiről. :o)


[1] Először is tisztázzuk, hogy mi is a könyvklub? Igazából 3 verziója fordul elő. 
Az egyik a "face-to-face", vagyis szemtől szembe, amikor a résztvevők személyesen találkoznak bizonyos időközönként és eszmét cserélnek egy-egy elolvasott könyvről. (Mint pl. A Szent Johanna gimiben az olvasókör a könyvtárban.)
A másik az online könyvklubok, amik ugyanezen az elven működnek, csak a tagok nem találkoznak személyesen. Ide tartozik szerintem a moly is.
A harmadik pedig különböző vásárlói klubok (pl. Micimackó Könyvklub, Magyar Könyvklub, stb.), de ez teljesen más kategória, nem tartozik most a tárgyhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése