2011. december 14., szerda

Karin Alvtegen: Árnyak

Mivel már 2 másik regényét olvastam Karin Alvtegennek és mind a kettő elnyerte a tetszésemet, így nem kis elvárással kezdtem neki a legújabb magyarul megjelent történetének. Az Árulásnál írtam, hogy igazán nem a krimi szála volt hangsúlyosabb a történetnek, hanem a lélektana. A kitaszítottban pedig a múlt kapott nagyobb szerepet. Nos, az Árnyakban ez a kettő ötvözve lett. A lélektan és a múlt kettőse adja meg a könyv hangulatát és valami zseniális, az eddigi legjobb az írónőtől!

Kiadó: Animus Kiadó
Megjelenés: 2011.
Oldalszám: 285
Ára: 2980
Az eddig olvasottak az írónőtől:
Árulás
A kitaszított
Értékelésem: 5*
Az írónő oldala ITT
Amikor kezdtem rájönni az elején, hogy mi is lehet a történet lényege, felcsillant a szemem mert azt gondoltam, hogy maga a II. vgh. nagy szerepet fog majd kapni és ez újdonság lett volna az írónőtől. Bár II. vgh-s cselekmények is szerepelnek, igazán a múlt szálai a 70-es évek végig fontosak.
A történetben ide-oda csapongunk a jelen és a múlt között. A jelenben megtalálják a 92 éves Gerda Persson holttestét. Átkutatva az otthonát, a fagyasztójában megtalálják a híres Axel Ragnerfeld több dedikált kötetét is. A kérdés csak az, hogy kerültek oda és mi köze van a nőnek a jelenleg bénán ágyban fekvő férfi között? Viszonylag elég hamar kiderül, hogy Gerda a híres író és felesége házvezetőnője volt és ennek megfelelően több olyan dologról is tudott, amiről bizony hallgatnia kellett.
Megjelenés: Skugga (2007.)
Így folyamatosan visszatekinthetünk a múltba, feltárul előttünk Axel sikere, Gerda titka. ...

Maga az egész történet jóval egyszerűbb, mint amire először gondoltam. Ebben a regényében sincs vérengzés, nem krimi olyan értelemben, inkább lélektani szintén.
Izgalmas, lebilincselő, felkavaró. A maga módján elgondolkodtató, hogy mire lehet képes egy ember a sikerért és az elismerésért. A legjobb eddig az írónőtől!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése