2020. január 26., vasárnap

Murakami Haruki: Különös ​könyvtár

Eredeti címe:
村上春樹: ふしぎな図書館 (2005.)
Kiadta: Geopen (2018.)
Oldalszám: 120
Forrás: könyvtár
Értékelésem:
Hááááát .... Még nem olvastam a szerzőtől más könyvet és lehet hatalmas hiba volt ezzel kezdeni. De nagyon megtetszett a címe, rövid volt, tetszett a megszokottól eltérő betűtípus, a fura illusztrációk ... nem is tudom. ... Nem ezzel kellett volna kezdenem.

Bajban vagyok, mert igazán azt se tudom mi a fenét is olvastam. Persze, az megvan, hogy egy magányos fiú fura könyvet keres a könyvtárban és így egy fura, eldugott, ismeretlen részlegre kerül, aztán cellába vetik, gyorsan el kell olvasnia ezt a könyvet, hogy aztán kiszívják az agyvelejét. Értem én, hogy mit olvastam, tudom, hogy valahogy mögé kéne látnom a történetnek, biztos tele van szimbólumokkal, mögöttes jelentésekkel ... de b@sszus, nem értem.

Nem tetszett a történet a rövidsége ellenére sem. Komor volt, baljóslatú, félelmetes. A könyvtár, ahol elrabolnak, aztán kiszívják az agyvelődet. Bizarr, durva, ilyet a könyvmoly énem elképzelni sem akar. 

Amikor pedig olvastam, hogy eredetileg gyerekeknek készült ez a történet ... még jó, hogy nem esti mese lett belőle. Ilyen meséken nőnek fel a tömeggyilkosok, az tuti. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése