2012. szeptember 6., csütörtök

Janikovszky Éva: Ha én felnőtt volnék

Kiadta: Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó
(ami nálam van, az egy 1983-as kiadás,
de legutóbb 2008-ben is kiadták)
Oldalszám: 33
Ára: 33 Ft ☺
Miért szerettem Janikovszky Évát gyermekként? Mert belelátott a gyerekek fejébe, átérezte a gondolataikat, az érzéseiket. Így amikor olvastam a kis történeteit olyan volt, mintha én magam lennék a főszereplő.
Miért szeretem Janikovszky Évát felnőttként? Mert elfeledett emlékeket hoz elő belőlem, mert megnevettet, néha picsogásra késztet. ... Mert eszembe juttatja, hogy milyen jó volt gyereknek lenni. ...

Ha én felnőtt volnék. ... Szinte látom is, ahogy egy-egy leszidáskor megmakacsoltam magamat és alig vártam, hogy végre felnőjek, mert akkor nem kell majd a TV maci után aludnom menni, mert ha ahhoz lesz kedvem, hogy a kakaóba belemártogassam a kalácsot, senki se fog rám szólni érte.
Annyira igaz ez a történetecske is, hogy hihetetlen! Várjuk, hogy felnőjünk, azt hisszük, hogy a gyermeki ártatlanság, kíváncsiság velünk marad örökre. De ahogy telnek az évek, egyre kevesebb gyermeki fedezhető fel bennünk. ....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése