2011. július 8., péntek

Az olvasás 7 hete- 1.

Ebben a bejegyzésben már írtam @Andiamo által létrehozott eseményről, Az olvasás 7 hetéről. Röviden a lényege, hogy 7 héten át szeretnénk az olvasást népszerűsíteni. Méghozzá úgy, hogy minden héten van 4 téma, és azok közül választva bejegyzéseket írunk róluk. Íme, az én első heti pötyögetésem:

"Ki adott először könyvet a kezébe? Kinek a hatására kezdett el olvasni?"

Túl sok emlékem nincs arról, hogy a szüleim sokszor olvastak volna kiskoromban mesét nekem, viszont arra élénken emlékszem, hogy esténként sokszor ültem a nagymamám mellett, aki épp belemerült az olvasott könyvébe és közben azt játszottam, hogy én is olvasok. Néztem a mesekönyveket, a képek alapján történeteket találtam ki és egyszerűen nem értettem, hogy a betűk hogy állnak neki össze szavakká, mert nekem csak betűk maradtak. Úgy éreztem, hogy csak is varázslat lehet és rettentően vártam, hogy végre én is megtanulhassak olvasni.
Egyértelműen azok az olvasós esték varázsai alapozták meg a könyvszeretetemet, amikor úgy éreztem, varázslat az egész.

Az első könyv, amit végig olvastam, a Vuk volt. Szinte az egész nyári szünet ráment az elolvasására, de olyan büszke voltam amikor befejeztem, hogy utána boldogan mentem ki a szüleimhez, újságoltam nekik, hogy elolvastam életem első könyvét. Majd pedig kértem is a következő áldozatot.
A szüleim nem voltak erre a rohamra felkészülve, viszont nagyon sok Delfin könyvük volt, így hosszas válogatás után megkaptam az első nem kötelező olvasmányomat, Lester del Reytől, A szökevény robotot. És onnantól kezdve nem volt megállás. Összeszámolni se tudnám mennyi könyvet olvastam már el életem során.

Ami pedig A szökevény robotot illeti.
Eddig 1X olvastam el, kb. 20 évvel ezelőtt. Pár évvel ezelőtt beugrott a történet, de egyszerűen nem jutott eszembe a címe. Annyi maradt meg bennem, hogy a jövőben játszódik, szerepel benne egy kisfiú és egy robot. Végül pár hónappal ezelőtt a molyon találtam rá teljesen véletlenül. Hihetetlen élmény volt. :o)

Minden héten fogok egy könyvet is ajánlani nektek, ami valamiért fontos a számomra. A heti könyvajánló mi más is lehetne, mint A szökevény robot. :o)
"Abban a messzi, jövendő világban, amelyről ez az érdekes és nagyon izgalmas regény szól, a robotok már olyan mindennapos segítőtársai lesznek az embernek, mint manapság például a kutyák. Így aztán nem csoda, hogy a regény ifjú hőse, Paul és kedves robotja, Rex között őszinte jó barátság támad. Amikor a körülmények elszakítják egymástól a két pajtást, vállalnak minden veszélyt, minden megpróbáltatást és minden izgalmas kalandot, csakhogy ismét összetalálkozhassanak. E könyv írója hiszi és vallja, hogy a gépek sosem ellenségei, hanem mindig jó barátai lesznek az embereknek."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése