2010. június 13., vasárnap

Vacuki Nobuhiro: Ruróni Kensin 1.

"140 évvel ezelőtt, az amerikai flotta fekete hajójának Kiotóba érkezésével kezdetét vette a sógunátus alkonya.
Élt ebben az időszakban egy legendás harcos, akit emberölő Battószaiként ismertek."


Első gondolatom a borító megpillantásakor: Fordítva van a borító, de fura! Ezt elcseszték!
Pár oldal elolvasása után: Itt valami nem stimmel, érdekesen jönnek a szövegek egymás után.
Pár perc mélázás, könyv ide-oda forgatása, majd a megvilágosodás: Hátulról kell előre olvasni, és a bubikat is jobbról balra. :o) Így már minden összeállt.

Manga képregényről van szó.
Nos, képregényt utoljára jó pár éve olvastam, amikor még az egyik TV újságban az utolsó oldalon volt egy kb. 4-5 képkockából álló Garfield képregény (na meg a Buci Macit se hagyjuk ki a sorból).
Manga mesefilmet meg vagy 13-14 éve láttam. Már a tini korszakomat éltem, de én bizony rohantam haza a suliból, hogy láthassam a Holdhercegnőt (vagy mi volt a címe). Imádtam ahogy pörgött-forgott és átalakult. :o)
Azóta több mangafilmet nem láttam.

Na de a képregény. ... Érdekes volt. Nem volt rossz, de én jobban élveztem volna, ha láttam volna.
Igazából két történet szerepel benne, mindegyik rövid lenne, de köszönhetően a rajzoknak, elhúzódik 199 oldalon keresztül.
Egy fiatal harcosról szól, aki legendává vált.
A könyvben az író ír a szereplők alakjairól, hogyan tervezte meg őket, mit gondol róluk stb., érdekes volt ezeket a közbeszúrásokat olvasni.
Érdekes olvasmány, MÁS, kíváncsi lennék más manga képregényre is, mert ez a harcos azért annyira nem nyerte el a tetszésemet.

"Minden idők egyik legnépszerűbb mangája a Meidzsi-korszak hajnalán kezdődik.
A sógunátus rendszerét szétverő császárhű hazafiak legfélelmetesebb orgyilkosa, Battószai az Emberölő, az utolsó összecsapások után eltűnik. Pár évvel később egy magányos vándor tűnik fel Tokió utcáin, egy kereszt alakú sebhellyel az arcán, egy szakabatóval - fordított élű karddal -, és egy fogadalommal, hogy megóvja az emberi életet. A múltat azonban nem könnyű hátrahagyni..."


Tartalom: ****
Borító: ****
Megjelenés: 2007/1994
Erdeti címe: Ruróni Kensin
Az íróról: Vacuki Nobuhiro 1970-ben született japán képregényszerkesztő. Ez a leghíresebb sorozata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése