2010. június 6., vasárnap

Böszörményi Gyula: 9... 8... 7...

Tipikusan olyan regény, amiről aztán tényleg semmit se hallottam, egyszerűen csak felhívta a figyelmemet a borítója, na meg a "Rémálom könyvek" felirat. Néha egyszerűen borzongani akarok.
Vajon milyen lehet egy ifjúságnak szóló rémálom könyv?
"El sem tudom neked mondani, micsoda érzés, mikor elfészkeli magát benned. Lassan mozog, óvatosan, majd egyre magabiztosabbá válik.Végül megszólal, de ezt ne úgy képzeld, int mikor valaki más duruzsol a füledbe. Az ő szava belülről, a saját fejedből jön."
Az első pár oldalnál totál nem voltam képben, egyszerűen nem akart összeállni a kép, de aztán minden helyreállt, és magával ragadott a történet.
Olyan volt, mint egy HP kötet, csak itt nem varázslók voltak, hanem démonok.
És különösen tetszett, hogy a helyszín Budapest volt. Izgalmas volt magam elé képzelni a démonok lakta fővárost. :o)

A történet főszereplője a 14 éves Lilith, akit az alkoholista édesapja nevel, miután meghalt az édesanyja.
Démonok uralják és irányítják az embereket. Mindenkinek 16 éves korában magába kell fogadnia egy démont.
Lilith démon-mentes szeretne maradni.
Természetesen vannak harcosok, akik harcolnak a démonok ellen, és tényleg az egész olyan, mint egy rossz rémálom. Vártam, hogy a végén kiderül, mindezt csak álmodta. És hogy álom volt-e? Olvasd el! ;o)
Jó nagy csavar volt a végén, tetszett nagyon!

"A gruftik másként látják a világot, talán, mert feketére festik a szemhéjukat. Hihetőbb azonban, ha azt mondjuk: a gruftik azért festik feketére a szemhéjukat, hogy jelezzék: ők látják a köztünk-bennünk élő démonokat!
2007. Budapest. Rohamosan fejlődő, olykor forrongó európai nagyváros, melynek lakói számos olyan démont hordoznak önmagukban, melyről még a felnőttek sem szoktak beszélni. Különösen gyerekek előtt nem. Szeretnék hinni, hogy a gyerekek örökké megmaradnak tisztának, gondtalannak és mesésen naivnak. Szeretnék hinni, hogy ehhez nem kell más, csupán elhallgatni előttük a felnőttekben lakó démonok létezését."
A 14-es karikát én azért komolyan venném. ;o) És nagyon jó ötlet volt, hogy nem a szokásos fekete betűkkel nyomtatták a könyvet, hanem barnával.

Tartalom: *****
Borító:
*****
Megjelenés: 2007.
A cím magyarázata: visszaszámlálásokra van osztva a történet.
Az íróról: Böszörményi Gyula 1964-ben született író, újságíró.
A Rémálom könyvek 3 kötetből áll.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Én is nagyon szeretem:) Mondjuk én nem vettem figyelmbe a 14-es karikát, 1 éve (10 évesen) elkezdtem.XD

    VálaszTörlés
  2. Szia! Gondolom, akkor a folytatásai is tetszettek.
    11 éves vagy? Megnéztem a blogodat. ;o)

    VálaszTörlés