2012. július 23., hétfő

Kelley Armstrong: The Awakening- Az ébredés

Eredeti címe: The Awakening (2009.)
Itthon kiadta: Könyvmolyképző Kiadó (2011.)
Oldalszám: 325
Ára: 2999
Sorozat: Darkest Power Trilogy
A szellemidéző (1. rész)
Forrás: kiadó (recenzió)

Kinek ajánlom a figyelmébe?: azoknak, akik
olvasták az első részt.
Sötét erő trilógia 2. rész

A szellemidéző sok hazai olvasónak elnyerte tetszését, így sokan várták a trilógia második részének a hazai megjelenését.
Bár én úgy éreztem, hogy igazán semmi sem történt az első részben, lassan pörgött csak fel a cselekmény, de mégis jónak tartottam. Abban reménykedtem, hogy a második részben majd tetőzik minden, de ez nem jött össze.

Simon, Derek, Rae, Chloé szökési kísérlete maradéktalanul nem valósul meg. A fiúknak sikerül elmenekülniük, de a két lány újra az Edison Csoport kezei közé kerül.
Aztán Chloénak és Torinak sikerül újra megszökniük, de Rae-t hátrahagyják. Ahogy lennie kell, sikerül a fiúkkal találkozniuk és így együtt folytatják az útjukat. A céljuk megtalálni Simon apját.
Mindeközben Chloé rájön, hogy képes a holtakat feléleszteni, kiderül Tori képessége is (mégis csak van neki) és Derek is egyre közelebb van ahhoz, hogy átalakuljon. A Csoport pedig a nyomukban. ...

A szellemidézőben a vége felé kezdett a cselekmény felpörögni, most is így éreztem. Hiába reménykedtem abban, hogy majd Az ébredésben tetőzni fog minden, ez nem jött össze. Ugyanúgy egy felvezető szakasznak tartom, mint a trilógia első kötetét.
Ráadásul jó ideig teljesen zavarban éreztem magamat, mert azt hittem rosszul emlékszem arra, hogy Derek és Chloé kezdett közelebb kerülni egymáshoz. Most egyszerűen meg nem tudtam volna mondani, hogy kik között van romantikus szál, nem lehetett igazán érezni. Bár, ha már az érzelmeknél tartunk, Derek volt a kedvencem, érzelmes fiúnak tartottam, de most meg valahogy egyik szereplő se nyílt meg, senki érzelmeibe, gondolataiba nem lehetett igazán belelátni, távol maradtak.
És sajnáltam azt is, hogy Chloé kamerázós szemszöge eltűnt, az tán feldobta volna egy kicsit a cselekményt.

Ha összességében akarom nézni a történetet, akkor jól van megírva, de vontatott és igazán semmi újat nem mond. Persze pörög a cselekmény, máshol játszódik, meg is tudtunk fontos tényeket, de valahogy mégis ütősebbre számítottam.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése