2012. július 4., szerda

Alkotóműhely 3.

Egy ballagási meghívó második élete


Gondolom sokan vettetek részt idén is ballagáson és fordulhatott meg a fejetekben kézhez kapva a meghívót, hogy milyen szép, az ára se filléres, viszont sokat nem tudtok vele kezdeni azon kívül, hogy megcsodáljátok, majd max. elteszik a szekrény mélyére emlékbe, esetleg kiteszitek pár hónapra dísznek a polcra, aztán úgy is elfelejtődik az egész.
Én legalábbis ezekre gondoltam amikor kézhez kaptam az egyiket. Nagyon tetszett, de belegondolva annyira feleslegesnek tartottam, mert tudtam, hogy pár hónapra a szekrény mélyére kerül, aztán szortírozás után majd a kukába egy idő után. Agyalni kezdtem, nem kezdhetne-e szegényke egy új, számomra hasznosabb életet, de sokáig semmi se jutott eszembe.
Aztán épp Gyerkőcömnek a frissen vásárolt ruháiból vagdostam ki a címkéket (ezekre a kemény kartonlapos izékre gondolok, amik fonallal, madzaggal vannak a ruhák övéhez kötve vagy biztosítótűvel hozzájuk tűzve), amikor leesett. Hozzuk össze ezt a címkét a meghívóval és az eredmény pedig egy szép könyvjelző lesz, íme:
Hozzávalók:
  • kartonlap vagy ruhából ilyen címkés micsoda, mint a képen
  • ballagási meghívó vagy más szép papírlap
  • ragasztó
  • esetleg kis szalag és valami dísz rá filcből

Elkészítése:
  1. A meghívóból kivágtam akkora téglalapot, mint a kartonlap volt, majd ráragasztottam az elejére és a hátuljára is.
  2. A már kifúrt lyukat kilyukasztottam újra, mivel ugyebár leragasztottam.
  3. A madzagot pedig lecseréltem egy vékony kis szalagra, aminek a végére filcből masnit vágtam ki és felragasztottam.


Szerintem nagyon szép lett és az emléklap sem a szekrény mélyén landolt, hanem szinte mindennapos használati tárgy lett, amire ha ránézünk, egyből eszünkbe jut az alkalom. ☺

2 megjegyzés:

  1. ilyen volt a mi ballagási meghívónk is.:D

    VálaszTörlés
  2. Szép volt. :o)
    A miénk még anno egy sima fehér volt, arany gravírozással, benne az összes ballagó osztály névsorával.

    VálaszTörlés