2012. július 31., kedd

Júliusi összegzés

Júliusban ezekről írtam:

Ebben a hónapban extra kevés gyermekirodalomról írtam. Igazából nem is értem miért, mert olvastunk új mesekönyveket, ... így jött össze. De augusztusban igyekszem majd jobban odafigyelni arra, hogy ezek se maradjanak háttérben.
A kezeink közé került az első Finy Petra mesekönyv Az ovi-ügy, ami épp aktuális is és tetszett mind a kettőnknek.
A Tücsök a Holdon pedig az illusztrációk háttere miatt nagyon értékes történetecske, már csak ezek miatt is érdemes beszerezni.

Külön ifjúsági irodalmat nem emelek ki, mivel csak Az ébredés tartozna a kategóriába, így a következő csoportosítás a fantasy lesz. Olyan könyvek, amikben ilyen-olyan lények szerepeltek.
Szó volt a kedvenc angyalos sorozatom újabb részéről, az Angyalkardról. Eddig ez a kötet tetszett legjobban a sorozatból.
Aztán írtam a Pokoli csókról, amivel kapcsolatban elég vegyesek voltak az érzéseim; Az ébredésről, ami igazán nem tudta azt hozni, amit vártam és a Vaják első részéről, ami nekem újdonság volt a műfajában.

A harmadik kategória vegyes: nem ifjúsági, nem fantasy, amolyan mindent bele felnőtteknek.
A Joséphine történelmi regény. Érdekes olvasmány, kicsit más megvilágításba helyezi Josephine és Napóleon kapcsolatát.
A Mindent a szerelemért romantikus irodalom, a kategóriájának megfelelő. Kellemes olvasmány, kikapcsolt.
Nagyon szeretem Fábián Janka történeteit, Az angyalos ház is tetszett, bár már inkább lehetett érezni rajta a szórakoztató irodalmat, mint a szépirodalmat.
A Kristálytemplom pedig skandináv krimi. Érdekessége volt, hogy valahogy a krimi szála annyira nem hozott lázba, hanem inkább a főszereplő élete, múltja.

Ami a blogéletet illeti:

Az Alkotóműhely egy bejegyzéssel került terítékre. Megmutattam nektek, hogyan csináltam könyvjelzőt ballagási meghívóból.
A Barangolásban Josephine rövid kis életrajzát mutattam be.
A Musing Mondays és a Top10 Tuesday révén kiderült, hogy egy magazint olvasok mostanság, az is receptes (Heti összefoglaló 7.) és hogy eddig egyszer voltam dedikáláson (Heti összefoglaló 6.). Mutattam nektek 10 szép könyvborítót is, illetve válaszoltam arra a kérdésre is, hogy mit csinálok, ha megakadok olvasás közben (Heti összefoglaló 5.) és hogy szoktam-e olvasási célokat kitűzni (Heti összefoglaló 4.).

Ami a nagyvilágot illeti:

Megjelent A szürke ötven árnyalata és ahogy várható volt, itthon is megmozgatta az állóvizet, bár inkább negatív vélemény tekintetében. Ahogy olvastam a véleményeket a könyvről, a legtöbben nem értenek egyet azzal, hogy miért olyan nagy szám ez a könyv, sőt, valamilyen szinten taszítónak is találják. Én továbbra is kíváncsi vagyok, szóval egyszer tuti sort fogok keríteni rá. ;o)
Elindult a rukkola.hu is, a könyvcserélde. Egyelőre nagyon káoszosnak érzem az egészet, de előnyére legyen mondva, mivel tényleg padláspucolást végeztek sokan, rengeteg régebbi könyv fellelhető így az oldalon. Én is lecsaptam egyre, majd jövő hónapban beszámolok róla, ... még nem kaptam meg. Vannak pozitív és negatív vélemények is, egyelőre nyilatkozni nem tudok. 3 könyvemet happolták, sikeresen meg is kapták az illetékesek, én 1-et happoltam eddig, még várom, hogy megérkezzen.
Lezajlott a hazai 2012-es Könyves álompasi párbaj a blogokon. Már a legelején megjósoltam magamban, hogy ki lesz a nyertes. Kár, hogy az 5-ös Lottó számokat nem érzem így meg. :o) Összefoglalva annyit, hogy az olvasók/játékosok/szavazók küldhették be a jelöltjeiket első körben, majd amikor megvolt ebből a lista, megindultak a szavazások. Az utolsó fordulóban Barrons (Moning: Tündér krónikák) és Cortez (Leiner Laura: A Szent Johanna gimi) csapott össze és az utóbbi nyert. Itt végig lehet követni a játékot.

És mi várható augusztusban?:

Ezeket már elolvastam, szóval előbb-utóbb várható róluk bejegyzés:
  • L. M. Montgomery: Anne otthonra talál (tudom, ezt már vagy 2-3 hónapja ígérem, ebben a hónapban igyekszem most már valami épkézláb bejegyzést összehozni róla) 
  • Michelle Moran: Madame Tussaud
  • Rebecca Ann Collins: Pemberley-krónikák
  • Susan Elizabeth Phillips: Angyali csók
  • Danielle Trussoni: Angelology- Az átok
  • Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna 
Alkotóműhellyel is fogok jönni, meg Letye-petye-lepetyével is, már csak a várható megjelenések miatt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése