2015. október 26., hétfő

Liebster Blog Award

Díjat kaptam Beától és Zsófitól, az Egy könyvfüggő vallomásai blogtól és Shanaratól, amit még egyszer köszönök. :o)

A díjról néhány fontosabb információ: 

A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.
A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja egy blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.  

A díj kötelezettséggel jár, amelynek itt vannak a szabályai. Fontos, hogy a szabályok változhatnak, és maguk a bloggerek is alakítanak rajta: 

- Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
- Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
- Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
- Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
- Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

Mivel 3X kaptam meg a díjat, így 3X10 dolog, amit tán eddig nem tudtatok rólam. ;o)

  1. utálom a pókokat
  2. nem tudok úszni
  3. nem tudok palacsintát sütni
  4. szeretem a pacalt
  5. nagyon szeretem a tejfölös ételeket
  6. a kedvenc színem a kék
  7. egy törpe hörcsögünk van háziállat címén, akit Pihének hívnak 
  8. szőkére és vörösre melírozott hajam van
  9. szőlő volt a jelem a bölcsiben
  10. nem szeretem a tömegnyomort
  11. évvesztes vagyok
  12. oviban hajó volt a jelem
  13. kislányként tanító néni szeretem volna lenni, majd orvos
  14. fontosnak tartom a hagyományőrzést
  15. szeretem a Colat, de a Pepsit utálom
  16. kislányként a saját szórakoztatásomra "regényeket" írtam
  17. nagyon szeretem a pipere cuccokat, kisebb vagyont képes vagyok elkölteni mindenféle szépészeti szerekre
  18. rosszul vagyok a cigi szagától és a füsttől
  19. a kedvenc ünnepem a Karácsony
  20. szeretek sütni, főzni
  21. télen többnyire csak teát iszom
  22. imádom a mogyorós csokit
  23. 156 cm "magas" vagyok
  24. 35/36-os a lábam
  25. szemüveges vagyok
  26. műkörmöm van, ami jelenleg halvány rózsaszín annak ellenére, hogy nem szeretem ezt a színt
  27. irodában dolgozom
  28. a kedvenc téli gyümölcsöm a mandarin. Kiló számra meg tudok enni belőle egy ültő helyemben.
  29. nyáron születtem és leginkább ezt az évszakot is szeretem
  30. télen zokniban alszom

Forrás
 Bea és Zsófi kérdéseire a válaszaim:

  • Egy könyv elolvasása után azonnal megírod az értékelésed, vagy vársz egy-két napot, hogy kialakuljon a véleményed, letisztuljanak a dolgok? 
Csak hétvégente van időm leülni a gép elé és a bloggal foglalkozni, így napok eltelhetnek, mire meg tudom írni egy könyvről a bejegyzésemet. 
  • Olvasol-e két, esetleg több könyvet egyszerre? 
Igen, sokszor előfordult már, hogy egyszerre több könyvet is olvastam. 
  • Az első könyves kérdést nem hagyhatjuk ki. Mi volt az első (saját olvasatú) könyved? 
Az első kötelező olvasmányom, a Vuk
  • Kedvenc meséd? Könyvben és filmben is szeretnénk tudni. 
Hű, nem egyszerű kérdés. Mesét ma már csak a kisfiamnak olvasok, azok közül tán a leg-leg-leg a Boribon kötetek. Filmben ritkán szoktam nézni, de a klasszikusok a kedvenceim. Hófehérke, Hamupipőke, stb. 
  • Mi a kedvenc zenéd és zenei stílusod? 
Ritkán hallgatok zenét, így erre a kérdésre nem tudok megfelelő választ adni. Ha hallgatok, akkor pedig műfajtól függetlenül, bármi jöhet.
  • Van-e olyan családtagod, aki kifogásolja, hogy túl sok időt töltesz blogolással, olvasással? (Mert nekünk van.:)) 
Nem, nincs.
  • Van-e hozzád hasonló könyvmoly a családban? 
Nincs. A mamám volt nagy könyvmoly, de ő lassan 20 évvel ezelőtt sajnos elhunyt. 
  • Milyen filmet néztél legutóbb? Tetszett-e? 
Nem nagyon van időm filmeket nézni, így ritkaságszámba megy, ha van időm és le tudok ülni megnézni egyet és végig is tudom nézni. De tán legutóbb a Jurassic Word-öt láttam és tetszett is. 
  • Kedvenc íróid? 
Sok van. :o) Susan Elizabeth Phillips, Julia Quinn, Rachel Gibson, J. K. Rowling, stb. 
  • Van-e valami babonád? 
Nem vagyok babonás, de ettől függetlenül biztos, ami biztos, nem szeretem, ha fekete macska átszalad előttem az úton, ha kéményseprőt látok, megfogom a gombomat és a varjúk károgását se szeretem.


Forrás

Egy könyvfüggő vallomásai blog kérdéseire a válaszaim:

  • Melyik az az egy könyv, amit soha nem fogsz elfelejteni?
Harry Potter bármely kötete. Annyira szerettem és vártam az újabb megjelenéseket és persze annyiszor láttam a filmeket is, hogy kétlem, hogy valaha is elfelejteném a történetet.
  • Szoktál más könyvesblogokat olvasgatni? Ha igen, melyek a kedvenceid?
Igen, amikor az időm engedi akkor végigböngészgetem azoknak a blogoknak a bejegyzéseit, melyeket itt oldalt kilinkelve láthattok. Ők az én rendszeresen olvasott könyves blogjaim. Kedvencem pedig nincs, mindenkiét okkal kedvelem. :o)
  • Van valami sablon, ami alapján felépíted a bejegyzéseidet?
Többnyire pár sorban igyekszem leírni a bejegyzés elején, hogy miért olvastam el az adott könyvet, majd összefoglalom, hogy miről szólt, utána a véleményemet írom le.
  • Szoktál valamit gyűjtögetni/jelölgetni a könyvekben? Például idézeteket, irodalmi utalásokat, stb.
Ritkán, de előfordult, hogy idézeteket megjelölök, ha nagyon megfogtak.
  • Melyik az a három könyv, amit magaddal vinnél egy lakatlan szigetre?
Nehéz kérdés, mert hát minden könyvet meg lehet unni egy idő után. Tán az egyik a Biblia lenne. Na nem azért, mert annyira vallásos lennék, hanem pont azért, mert még nem olvastam és ellenék vele egy darabig. ;o) A másik 2? Jó kérdés, nem tudnék dönteni.
  • Melyik könyvvel volt a legrosszabb élményed?
A nekrofil tutira benne van a Top10-ben. :oS
  • Gondolkoztál már azon, hogy más témában blogolj, mint a könyvek világa?
Régebben vezettem kismama majd babablogot, de jelenleg nem szándékozok más műfajba belekezdeni.
  • Szerinted az olyan olvasók, akik egy nyereményjáték miatt kezdik el követni a blogodat, később be fognak még nézni?
Van rá esély, ha megkedvelik a blogot.
  • Ha egyszer törlődne a blogod az összes bejegyzéssel együtt, mit tennél?
ITT válaszoltam már erre a kérdésre. ;o)
  • Ha egy olyan embernek kéne könyvet ajánlanod, akiről nem tudsz semmit, melyik az a könyv, ami szerinted olyan jó, hogy mindenkinek tetszene, és azt ajánlanád neki? 
Nem tudnék olyasvalakinek könyvet ajánlani, akiről nem tudok semmit. Egy picike információra azért szükségem lenne, hogy ne bukjam be a dolgot. ;o) 

Forrás

Shanara kérdéseire a válaszaim:

  • Ha mélyponton vagy, akkor mivel szoktad vigasztalni magad?
Gyors segítség a mogyorós csoki. ;o) Minél nagyobb és több benne a mogyoró, annál jobb.
  • Miért kezdtél el blogolni?
Én már a Könyvesem előtt is vezettem blogot. Kezdetben ego, majd kismama, majd babablogot. Miért kezdtem el? Jó kérdés. Tán írni akartam, új emberkéket megismerni, kiadni magamból amit akartam vagy csak valami újdonságra, kalandra vágytam. 7-8 év távlatából ezt már nem olyan könnyű megfogalmazni.
  • Mit teszel, ha egy könyvvel kapcsolatban nehezen jönnek a gondolatok: félreteszed a regényt és majd később írsz róla vagy hanyagolod az egészet és inkább írsz másról?
Hanyagolom egy ideig.
  • Könyvvásárlás: webáruház vagy könyvesbolt?
Mind a kettő. Idő függő. Ha van időm, akkor könyvesbolt, de ha nincs, akkor webáruház.
  • Kacérkodsz azzal, hogy saját történetet vess papírra?
Nem. Kislányként volt egy olyan álmom is, hogy híres író leszek majd, de aztán rá kellett döbbennem, hogy én olvasó vagyok.
  • Olvasol idegen nyelven? Ha igen, akkor mennyit?
Igen, az utóbbi időben elég aktívan olvasok idegen nyelven is. Havonta lecsúszik pár ilyen történet is.
  • Egy műfaj, amiről biztosan tudod, hogy soha többet nem fogsz olyat olvasni.
Szerintem nincs ilyen műfaj, mindenevő vagyok ilyen téren. A sci-fi pl. nagyon nem az én műfajom, de ettől függetlenül nem zárkózom el előle és pár ilyen könyv is lecsúszott az évek során. ;o)
  • Sorozat vagy önálló kötet? Melyiket kedveled jobban?
Inkább az önálló kötetet.
  • Hogy viszonyulsz a magyar szerzőkhöz? Szívesen írsz a blogodon a regényeikről?
Persze, nincs problémám a hazai szerzők munkáival.
  • Könyvfesztivál vagy könyvhét? Melyik helyen érzed jobban magad?
Nem vagyok túl aktív egyik könyves rendezvényen sem, így nekem mindegy. :o)


A labdát pedig nem dobom tovább senkinek, mert akiknek adnám, már közzé tették a bejegyzésüket ezzel kapcsolatban vagy épp nem szeretnének ebben részt venni. :o)

4 megjegyzés:

  1. A pacalt én is szeretem :), a Jurrasic Wordre már én is nagyon kíváncsi vagyok. Órülünk,hogy kitöltötted, jó volt olvasni a válaszaidat. :)
    zsófi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy kiegészítetted miattam a bejegyzésedet! Nagy örömmel olvastam a válaszaidat. :)
    Jesszusom, Te már 7-8 éve blogolsz!!! Minden elismerésem. Egyébként is, de így duplán is jár a főhajtás a teljesítményed és a kitartásod előtt! :)

    VálaszTörlés
  3. @Shanara: a magam szórakoztatására (is) blogolok, így ez nem kitartás kérdése, szórakozás, kikapcsolódás számomra. :o) Ha épp olyan időszakom van, akkor hónapokig nem foglalkozom úgy a bloggal és elvonulok. ;o)

    VálaszTörlés