2016. szeptember 5., hétfő

Ti kérdeztétek (112.)- Szerinted mennyire meghatározó tényező, hogy egy könyvet férfi vagy nő írt?

Mi is a Ti kérdeztétek? Külföldi minta alapján a Musing Mondays mintájára kialakult rovat, mely során kérdéseket tehettek fel és ezek közül hetente egyre válaszolok.
Tavaly a rovatfrissítéseknek köszönhetően sok kérdés érkezett hozzám, így egyenlőre ezekre fogok válaszolni. De mindezektől függetlenül ne fogjátok vissza magatokat, az utánpótlásra szükség van. ;o) Így ha kérdeznétek, akkor bátran írjatok nekem ERRE az e-mail címre.

"Szerinted mennyire meghatározó tényező, hogy egy könyvet férfi vagy nő írt?"
(art3mis)

Hm, ez egy jó kérdés. Először gondolkodás nélkül rávágtam, hogy nagy különbség van egy női és egy férfi író stílusa közt, de aztán kicsit gondolkodtam és meg kellett állapítanom, hogy ez nem feltétlenül igaz.
Olvastam pl. romantikus regényt férfi szerző tollából és hát van olyan női romantikus író, aki a nyomába se érhetne ennek a pasinak, véleményem szerint. Pedig hát a köztudatban valahogy az épült be, hogy romantikus regény = női író. Pedig manapság már nem feltétlenül van így.
Aztán ott van a krimi/thriller műfaja, ami "férfias", hisz a nők gyengék, picsogósak, stb., inkább tán férfiak tudnak jeleskedni ezekben a műfajokban is. Közben pedig a nagy frászt, itt pedig sok olyan női szerző van, akik egyes férfiakat kenterbe tudnának vágni.
Úgyhogy szerintem manapság nem meghatározó tényező, hogy egy könyvet milyen nemű szerző hozott össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése