2014. január 31., péntek

Kiera Cass: A párválasztó

A párválasztó #1

Szilveszter előtt, három elég komoly témájú történetnek kezdtem neki, amik már csak a hangulatuk miatt se csúsztak, édesapám halála után. Pár napig értelemszerűen nem tudtam olvasni, koncentrálni, aztán nekiestem A mennyország léteziknek, és újra elkapott a vágy az olvasás iránt.
Mindenkinek mást és mást jelent az olvasás. Van amikor menekülést és megnyugvást. Nekem pedig, most kimondottan olyan könyvre volt szükségem, ami képes a gondolataimat lekötni, aminek az olvasása közben nem kalandoznak el a gondolataim, ami nem túl komor, de szórakoztató, fiatalos, és nem kell agyalni az olvasása közben, egyszerűen csak hagyni kell, hogy magával ragadjon. Kicsit olyan ez az egész, mintha egy folyó közepén lennénk, felfeküdnénk egy matracra, és hagynánk, hogy a sodrás arra vigyen minket, amerre akar. Nem agyalunk közben, nem gondolkodunk, csak nézzük a napfényt, élvezzük a meleget, és valahogy majd csak lesz. (Persze nyilván a valóságban nem indulunk így világgá, de az érzést ehhez tudnám hasonlítani.)

A párválasztót még karácsonyi ajándékban kaptam, és ott volt a 4 könyv közt, amiket nagyon szerettem volna megkapni. Nem csinálok abból titkot, hogy leginkább a borítója fogott meg, mert egyszerűen GYÖNYÖRŰ. A fülszövegével úgy voltam, hogy elmegy, nyilván az nem kérdés, hogy nagyon hajaz a nálunk is vetített A Nagy Ő című műsorra, amit bevallok, hogy néztem, és szörnyülködtem közben, hogy a fenében képes X nő harcba szállni egy "tök ismeretlen pasiért" nyilvánosan, egy TV műsorban. Na de a fülszöveg. Lázba nem hozott, de nyilván azért megvan a maga módján a romantikus fílingje, már ha persze egy szerzőnek sikerül ezt meg is valósítania. Nem volt különösebb elvárásom a könyv irányába, egyszerűen csak azt akartam, hogy kapcsoljon ki, mert különben begolyózik az agyalásba.

A történet a jövőben játszódik, túl vagyunk már a 4. világháborún is. Nem jegyeztem fel pontosan, hogyan is alakult ki a jelenük, rémlik, hogy Kína megtámadta Amerikát, mert tartozott nekik Amerika, elfoglalták, majd valami lázadás volt, nyertek a lázadók, és akkor jött létre Illéa, az új ország.
A társadalom kasztokra oszlik fel, amikből 8 van. Minden kasztnak megvan a maga feladatköre. A női főszereplőnket, Americat -aki Ötös-, 3 kaszt választja el csak a ranglétra legaljától, ahol a tényleg nagyon szegény emberek élnek. A családja a Művészek közé tartozik, vagyis képzőművészek és zenészek.
A kasztokról még azt kell tudni, hogy köthetnek házasságot más kasztokban élők, de nyilván lefelé senki se akar házasodni. És akkor itt jön képbe America nagy szerelme Aspen, aki Hatos és szolgáló. Nagyon szeretik egymást, de az érzelmeiket titokban kell tartaniuk.
Majd jön A párválasztó. Ennek a lényege az, hogy amikor a herceg (a trónörökös) olyan korba lép, amikor feleségre van szüksége, akkor minden 16 és 20 év közötti lány jelentkezhet A párválasztóba. 35 lányt válogatnak be, akik beköltöznek a kastélyba, és amolyan valóságshow szerűen próbálják elnyerni a herceg szerelmét. Már eleve A párválasztóba bekerülni hatalmas dolog, mert ezzel Hármassá válik a jelentkező, megnyerni pedig értelemszerűen még nagyobb dicsőség.
Bár America nem akar jelentkezni a "játékba", de végül beadja a jelentkezését, és be is sorsolják a 35 lány közé. Maxon herceg pedig felfigyel a lányra, aki nem akarja elnyerni a szerelmét. ...

Megkaptam a történettől azt, amit szerettem volna. Kikapcsolt, szórakoztatott, falni tudtam. Így visszagondolva, egyáltalán nem nagy szám. Nem kacifántos, nincs benne semmi extra, kiszámítható, de mégis kellemes, és nekem pont, pont erre volt szükségem, amikor olvastam. Ugyanakkor van egy kis hiányérzetem is, egyáltalán nem kedvenc kategória, de benne van a lehetőség. :oP Úgyhogy bejött és kíváncsi vagyok a folytatásra is, amit tuti nem fogok kihagyni. ;o)
_________________
Eredeti címe: The Selection (2012.)
Kiadta: GABO Könyvkiadó (2013.)
Oldalszám: 360
Sorozat: A párválasztó #1
Ára: 2999
Forrás: saját
Értékelésem:

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett :) A második még jobb mint az első! Legalábbis nekem tetszett, mert Maxon több szerephez jut!

    VálaszTörlés
  2. @zakkant: Már olvasom a másodikat, lassan a végére érek. ;o) Az elején valamiért rettentően zavart a szerelmi háromszög (érdekes, mert az első részben nem), de aztán átlendültem ezen, és lehet pont amiatt, mert igen, Maxon jobban megmutatkozik ebben a részben. ;o)

    VálaszTörlés