2015. augusztus 7., péntek

Aliza Barak Ressler: Kiálts kislány, kiálts!

Kiadta: Polgart Könyvkiadó Kft. (2001.)
Oldalszám: 261
Hű, ez a szegény könyvecske valamiért nagyon sokáig maradt piszkozatban. Több, mint 1 éve írtam. Változtatás nélkül, most teszem közzé. :o) 

 


Többször hangoztattam már, hogy nagyon érdekelnek a holokauszttal kapcsolatos könyvek. Legyen szó visszaemlékezésről vagy regényről, én már kapok is egy ilyen történet után.
Ez a könyvecske nem épp mostanság került a kosaramba, de valamiért még se vettem le a polcról eddig, hogy na akkor most nekiállok.

Nem írhatom, hogy egyedülálló történet -hisz nem tudhatom-, de az tény és való, arról még nem olvastam, Szlovákiában hogyan üldözték a zsidókat, ott mi történt a zsidóüldözés időszakában. Többnyire német vagy lengyel visszaemlékezésekről hallottam eddig, szlovákiairól még nem. Ebből a szemszögből nézve különösen érdekes volt az olvasása.
Ami még különleges volt benne -bár nem egyedülálló, gondoljunk csak Anna Frankra-, hogy egy tizenéves lány szemén keresztül ismerjük meg a történteket. Itt nincs szó koncentrációs táborról, hanem a menekülésről, bujkálásról, a táborok elkerüléséről és az így való túlélésről.

Hosszan nehéz erről a kötetről írni, és nem is tudok, de mindazoknak ajánlom a figyelmükbe, akiket szintén érdekel ez az időszak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése