2012. március 6., kedd

Meg Cabot: Locsifecsi királynő férjhez megy

Eredeti címe: Queen of Babble
Gets Hitched (2009.)
Kiadó: Ciceró Könyvstúdió (2010.)
Oldalszám: 345
Ára: 2490 Ft
Forrás: könyvtár
Az előző részek:
Locsifecsi királynő
Locsifecsi királynő New Yorkban

Kiknek ajánlom?: nyilván azoknak,
akik olvasták az előző két részt.
-Azért egy trilógia úgy jó, ha
befejezzük az olvasását.- Attól
függetlenül, hogy sajnos
már nem jött be a befejező kötet
ajánlom a sorozatot mindenkinek,
aki szereti a könnyed, humorosabb,
csajos könyvecskéket.
Mielőtt nekikezdtem a bejegyzés megírásának utánanéztem, mikor is írtam az előző két részről. Az elsőről még 2010. áprilisában, a másodikról pedig 2010. júniusában. Nem épp a napokban. :oP Ezt éreztem is, amikor nekikezdtem a trilógia befejező kötetének és hirtelen azt se tudtam hol vagyok.
Annyi maradt meg bennem, hogy van egy locsifecsi 20-onéves csaj, aki sose tud lakatot tenni a szájára, emiatt mindig bajba sodorja magát. Összejött A PASIVAL és boldogan élnek. Munkáját tekintve végre kiélheti magát, a nagyija elszórakoztatja és azt is tök jól fogadta, hogy a pasijának a legjobb barátja nem más, mint az ő legjobb barátnőjének a pasija, akit viszont a legjobb barátnője dob, mert rájön, hogy inkább a lányokat szereti.
Röviden, ennyi maradt meg bennem a történetről és még persze annyi, hogy humoros és jó volt olvasni. (Arra már ki se térek, hogy a 2. részhez hasonlóan, ezt is a gyerekrészlegről vadásztam le, miközben a Gyerkőcömnek a babaolvasójával gyűjtöttem össze pár mesekönyvet.)
Erre meg mivel kezdődik a könyv? Aki nem olvasta a 2. részt, annak SPOILER! Hát azzal (tudom "hát"tal nem kezdünk mondatot), hogy Lizzie egy másik pasi mellett ébred. Én meg csak néztem nagy szemekkel, hogy "Mi van?", "Hogy kerültél te oda?" Jó ideig azt se tudtam hol vagyok, végül aztán kezdtem kapizsgálni, hogy mi is lehetett a második rész vége felé a szitu.

Lizzie és Luke kapcsolata válságba kerül, de aztán a fiú előrukkol az aduásszal és megkéri a lány kezét, aki persze örömmel mond igent a gyémántos gyűrűre. Ugyanakkor érezni lehet, hogy ez az egész nem kerek, hisz pár órácskával előtte a lány még más karjaiban vigasztalódott. Teljesen összezavarodik, Chaz se könnyít a dolgán, ráadásul a munkahelyén is minden a nyakába borul. Mindenre van ideje, csak épp a saját esküvőjére nem, ráadásul érdekes módon, amint a nagy napra gondol kiütések jelennek meg rajta. Biztos az lenne a jó, ha összeházasodnának? Egyáltalán Luke a Nagy Ő? Vagy tán valaki más?
Jó nagyot csavart az írónő a történteken. ...

Totál nem számítottam erre a fordulatra. Persze happy end a vége, de nem úgy, ahogy az első két kötetből kiindulva remélni lehetett.
A humora se volt az igazi, kellemes pár napos kis történet, aminek ezzel vége lett és ennyi.
Lizzie kis szöszei nem érdekeltek, jobban bejöttek az előző részekben az okoskodásai. Ez az egész "Esküvő története" hidegen hagyott és még untatott is. A "Hogyan kerüld el az esküvői katasztrófát" jegyzetei meg erőltetettnek tűntek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése