2022. január 27., csütörtök

Maria Mañeru: A ​torinói királypapirusz rejtélye

Kiadta: Napraforgó (2017.)
Oldalszám: 142
Forrás: saját, a Nagyé
Értékelésem:
Ez egy nagyon édes könyvsorozat második része, ami tökéletes olvasmány a kisiskolásoknak! A Nagy kapta Mikulásra, mivel az első kötet is nagyon elnyerte a tetszését. 
Nem hosszú történet, egyszerű, nagyobb betűkkel van nyomtatva az átlagosnál és sok színes illusztrációval van bővítve. Kisiskolásoknak, kezdő olvasóknak tökéletes választás, tényleg!
Na de hogy akadt a kezeim közé? Elfelejtettem könyvet felvinni magammal a tetőtérbe a Kicsi ebéd utáni alvásakor és nem is akartam lemenni, nehogy a közlekedésem kiverje az álmot a szeméből. (Azért senki se döbbenjen meg, nem a teljes alvásidejében gubbasztok fent, csak addig, amíg el nem alszik, mert van, hogy addig percenként ellenőrzi, hogy ott vagyok-e.) Na szóval olvasmány nem volt nálam, így mit tehettem volna, kénytelen voltam választani a Nagy könyvespolcáról. Így döntöttem a könyv mellett. Kb fél óra alatt elolvastam, mire befejeztem, a Kicsi már aludt is.


A kötetek nem folytatásosak, önálló olvasmányként vagy épp össze-vissza sorrendben is élvezhetőek maximálisan.
Ebben a részben a rejtély az, hogy eltűnik a torinói királypapirusz, amit ki kellett volna állítani a múzeumban. Természetesen a testvérek elkezdenek nyomozni, sírkamrákban kutakodnak, próbálnak egy rejtvényt is megfejteni, aztán ketten jó nagy galibába keverednek, de természetesen a végén minden jóra fordul. Kiderül, hogy ki a tettes és a papiruszt is sikerül kiállítani.

Tényleg nagyon cuki történet volt. Egyszerű, de a kezdő olvasóknak, kisiskolásoknak pont erre is van szükségük. Pár nappal később könyvtárban jártam és gondoltam megnézem, hogy bent van-e a sorozatnak más része is. Nagyot csillant a szemem, mert a 3. kötet kivételével mindegyik bent volt, így gyorsan ki is kölcsönöztem a Nagynak. A könyvtáros hölgy mosolyogva jegyezte meg, hogy mekkora sikere van nálunk is ennek a sorozatnak, mint ahogy sok más családban is. Úgyhogy olvassátok el ti is, illetve bátran adjátok kisiskolás gyerkőcötök kezébe is! (Hű de sok lett az "is".) 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése