2017. július 29., szombat

J. K. Rowling · John Tiffany · Jack Thorne: Harry ​Potter és az elátkozott gyermek

Eredeti címe: Harry Potter and
the Cursed Child (2016.)
Kiadta: Animus (2016.)
Oldalszám: 312
Forrás: könyvtár
Értékelésem: 4
Amikor megláttam az első híreket arról, hogy új HP kötet érkezik, azonnal felcsillantak izgatottan a szemeim. Aztán kiderült, hogy nem ám olyan kötetről van szó, mint a sorozat esetében, hanem egy színházi darab szövegkönyve lesz majd. El se tudtam képzelni, hogy fogja tudni ugyanazt az élményt nyújtani így a történet, mint regény formában, de ettől függetlenül izgatottan vártam, hogy kézbe vehessem majd.

Miről szól?

Tizenkilenc ​évvel a roxforti csata után…
Harry Potter élete sosem volt könnyű – és most sem az, amikor a Mágiaügyi Minisztérium túlhajszolt dolgozójaként, férjként és három iskoláskorú gyermek apjaként kell helytállnia. Miközben Harry a múlttal viaskodik, kisebbik fiának, Albusnak is meg kell küzdenie a reá nehezedő családi örökséggel. A múlt és a jelen vészjósló összeolvadása azzal a ténnyel szembesíti apát és fiát, hogy a sötétség néha egészen váratlan helyekről támad.
A Harry Potter és az elátkozott gyermek, J.K. Rowling, John Tiffany és Jack Thorne új műve, a nyolcadik Harry Potter-történet, egyszersmind az első, amit színpadon hivatalosan bemutattak. Színpadra írta: Jack Thorne.
Ez a könyv, amely a színházi próbák szövegkönyvének különleges kiadása, lehetővé teszi, hogy azok is nyomon követhessék Harry Potternek, valamint családjának és barátainak sorsát, akik nem látták a darabot. Az ősbemutatóra 2016. július 30-án a londoni West Enden került sor.
A Harry Potter és az elátkozott gyermeket elsőként a Sonia Friedman Productions, Colin Callender és a Harry Potter Theatrical Productions vitte színre.

Hogy tetszett? 

Több helyen olvastam, hogy sokan csalódtak ebben a részben. Ez szerintem egyrészt amiatt volt, mert egy szövegkönyv olvasása teljesen más, mint egy regényé. Nagyobb képzelőerő kell hozzá, hisz kevesebb a leírás, inkább a szöveg a lényeg. Több minden van bízva az olvasó fantáziájára.

Tetszett a kötet, maximálisan lekötött és nagyon örülök annak, hogy megszületett.
Érdekes volt olvasni a felnőtt Harryékről, Albusról, hogyan képes megbirkózni azzal, hogy híresség az apja, kivel köt barátságot és milyen jól össze tudja kuszálni a szálakat. :oD Az alma nem esett túl messzire a fájától. :oP

 "Harry: …. És ha tetszik, ha nem, ha így folytatod, remek varázsló lesz belőled.
Albus: Ó, nem leszek én varázsló, galambversenyeket fogok rendezni. Az nagyon bejön nekem."

Aztán persze felvonulnak a jól ismert régi szereplők is, akiknek a visszatértét imádtam.

Ha olvastátok az előző HP részeket, szerintem ezt se hagyjátok ki. De mielőtt nekikezdenétek tisztázzátok le magatokban, hogy más lesz. Nem regény, hanem egy szövegkönyv, ami teljesen más élményt tud nyújtani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése